כל מה שרצית לדעת על רכבי PHEV

מה זה PHEV? מה היתרונות ברכב היברידי נטען? ולמה כדי לעבור לרכב PHEV?

ריכזנו עבורך במקום אחד את כל השאלות הנפוצות על רכב PHEV היברידי נטען בכדי להעניק לך את כל המידע החסר.

למעבר למילון המונחים לעולם החשמל

Plug in Hybrid Electric Vehicle

רכב PHEV ((Plug in Hybrid, הוא רכב היברידי נטען, בעל הנעה היברידית, שמאפשרת לטעון את הסוללה החשמלית על ידי חיבור כבל טעינה למקור חשמל חיצוני, וזאת בנוסף לטעינה באמצעות מנוע בעירה פנימית שמופעל כאשר הסוללה מתרוקנת, ונטען באמצעות שימוש במנוע הבנזין המטעין מחדש את הסוללה.

רכב היברידי משלב בין מנוע בנזין/דיזל למנוע חשמלי לשם הפחתת הזיהום הנפלט והוא נעזר בסוללה קטנה יחסית. רכב PHEV (Plug In Hybrid vehicle) שומר על העיקרון של רכב היברידי, אבל מציע סוללות גדולות יותר משמעותית לצד האפשרות לטעינת הסוללה משקע חיצוני. הסוללה הגדולה יותר מאפשרת לרכב לנוע על חשמל למרחקים גדולים הרבה יותר מרכב היברידי, כאשר הטווח הרשמי הממוצע עומד על כ-50 ק"מ לרכבי PHEV. רכב חשמלי מלא, נע בכוח החשמל בלבד.

מערכת PHEV – פלאג אין היברייד מאחדת למעשה שתי שיטות הנעה – מנוע בערה פנימית לצד הינע חשמלי. שיטה זו מאפשרת לנהג ליהנות מכל העולמות – מצד אחד נסיעה על טהרת החשמל למרחק של עשרות קילומטרים, ללא זיהום או רעש, לאחר טעינת הרכב מעמדת טעינה או שקע ביתי ומצד שני ליהנות מטווח נסיעה גדול שאינו מוגבל בטווח החשמלי בלבד בזכות השימוש במנוע הבערה הפנימית. בזמן שילוב שתי יחידות הכוח – הבנזין והחשמל במצב היברידי, מושגת גם צריכת דלק נמוכה ביותר ולכן גם עלויות השימוש נמוכות.

גם אם עברתם את טווח הנסיעה בהנעה חשמלית, הרכב נשאר היברידי בהגדרתו. כלומר, מנוע הבנזין ממשיך לטעון את הסוללה בנסיעה ולספק כוח לתנועה לרכב עצמו, והרכב גם נטען מאנרגיית הבלימה. מנוע הבנזין מאפשר טווח נסיעה גדול לצד אפשרות לתדלוק בנזין מהיר בפריסה רחבה שקיים היום, כמו בכל רכב רגיל.

לרכבי ה-PHEV יש שני פתחים המיועדים לתדלוק הרכב: פתח אחד לתדלוק בנזין, ובצע השני קיים שקע הטענה חשמלי לסוללה, שקיבולתה גדולה יותר מזו שברכבים היברידיים שאינם נטענים. את הרכבים יש לטעון בדומה לרכב חשמלי טהור, אולם טעינתם קצרה יותר באופן משמעותי.

כרכב PHEV, היברידי-נטען שכמעט ולא מזהם את הסביבה, מי שיבחר בו יזכה להטבה של 900 ₪ בשווי השימוש.

בשימוש בשקע ביתי – עפ"י הנחיות חברת חשמל לישראל שימוש בהתקן הטעינה לא יעלה על שעתיים רצופות.

בשימוש בשקעה תעשייתי – עפ"י הנחיות חברת חשמל לישראל אין הגבלת זמן בשימוש התקן הטעינה.

לרכבי PHEV של סיטרואן יש חבילת מערכות אקטיביות שנועדו לסייע לנהג, תוך שמירה על בטיחות וחווית נהיגה יומיומית נוחה ופשוטה. הרכב כולל בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימת חירום אוטומטית, מערכת התרעה על רכב בשטח מת, מערכת סיוע לנהיגה בפקקים, זיהוי תנועה חוצה בנסיעה לאחור ועוד. כל אלה מאפשרים לנהג חווית נסיעה מוגנת, בטוחה ונוחה בכל עת.

הטווח בפועל מושפע מאופי נסיעה, עומס על הרכב, תנאי הדרך והתנועה, תנאי הסביבה (טמפ') וכו'.

כל מוסך שבבעלותו הרשאה על פי חוק לטפל ברכב חשמלי

צריכת הדלק של גרסאות ה-PHEV, לאחר שהתרוקנה הסוללה, מופיעה במפרט הטכני של כל דגם. במרבית המקרים לא תבוצע נסיעה יום יומית בכוח הבנזין אלא בשילוב ההנעה החשמלית וכך מושג חיסכון בדלק".

ערכת הניפוח היא רב פעמית.  בכל שימוש בערכה משתמים במיכל עם חומר לאיטום תקרים, כאשר השימוש במיכל הוא חד פעמי. ניתן לרכוש מיכל חדש במרכזי השירות.

ברכב חשמלי בעת בלימה מתבצעת טעינה חוזרת של האנרגיה המאפשרת להאריך את טווח הנסיעה.

מתי שרוצים לחסוך בהוצאות, להנות מנסיעה שקטה, או בעתיד כאשר יהיו מקומות שיגבילו נסיעה של מכוניות מזהמות.

לא, ניתן לרכוש את הרכב גם ללא עמדה אם כי כדי למקסם את יתרונות הרכב, עדיף להשתמש בעמדת טעינה.

ניתן להטעין בעמדות MODE 3 (AC).

עלות כבל 3 MODE הכולל תיק יעודי הינה 1,333 שקלים (כולל מע"מ).

לרכבי PHEV אין גלגל חילופי, אלא ערכת ניפוח.

כן, בהנחה שהסוללה טעונה מספיק כדי להציע טווח חשמלי.

הסוללה מגובה באחריות של 8 שנים או 160,000 ק"מ. המוקדם מבניהם במידת הצורך יוחלפו מודולים בסוללה, ולא יהיה צורך להחליף את כולה.

נכון לרגע זה לא, אבל בעתיד יתכן ונאפשר הארכת אחריות בתשלום.

 

WhatsApp להתקשר אלינו 073-2005309